PHYSIO360 מתמחה ב -
Anchor 1
טיפול בכאב כרוני

כאב כרוני הינו תופעה נפוצה אשר לפי מחקרים אחרונים הוא נחלת כל אדם חמישי. כאבי כרוני מוגדר כ "כאב הנמשך יותר משלושה חודשים."

כאב הוא מערכת האזעקה של המוח שמטרתה להזהיר אותנו כאשר יש סכנה וללמד אותנו משהו, כאשר אנו מקרבים את היד לאש יכאב ואז נרחיק אותה במהירות או שנחבלנו באזור קרסול ועכשיו כדאי לנוח קצת, לשים קרח ואז לחזור בהדרגה לפעילות.

אבל פעמים מערכת האזעקה של המוח מגיבה יתר על המידה ונהיית מאוד רגישה. כמו מערכת אזעקה של בית שמטרתה להזהיר אותנו כאשר יש סכנה למשל פורץ שחודר לבית אך כיום מערכת האזעקה כל כך רגישה שהיא מזהירה על סכנה גם כאשר עלה נוגע בחלון הבית.

לכן מטרת הטיפול הפיזיותרפי השלם במקרים אלו הינה אמן מחדש את המוח ולהוריד את הרגישות של מערכת האזעקה הזו וכדאי לעשות זאת צריך לבחון את כל הגורמים המשפיעים עליה ואולי תורמים לה להשאר רגישה.

טיפולים שונים להקלת הכאב בנוסף לחשיפה הדרגתית ואישית לפעילות גופנית המשפיעה לחיוב על מערכת העצבים ומצב הרוח שאף היא מפחיתה כאב.

בשנים האחרונות במסגרת עבודתי במרפאה לשיכוך כאב בבית-חולים רמב"ם, צברתי ועודני צובר ניסיון וידע רב על הטיפול הכולל והשלם בכאבים כרונים, נושא הקרוב מאוד לליבי.

Anchor 2
שיקום פציעות ספורט

פציעות ספורט הינן שכיחות אצל ספורטאים חובבים ומקצועיים כאחד.

אבחון מוקדם של הבעיה חשוב ביותר על מנת להחזיר את הספורטאי לפעילות, וכמובן למנוע החמרה וצורך בשיקום ממושך.

האבחון והשיקום דורש ידע מעמיק ברקמות השונות אשר יכלו לתרום להופעת הכאבים תוך כדאי בחינה של מאפייני הפעילות הספורטיבית עצמה על שלל מאפיניה.

השיקום בPHYSIO360 יכלול טכניקות מתקדמות להורדת כאב, הגדלת טווחי תנועה ,שיקום שרירי והתאמת תוכנית תרגול אישית בעומס עולה עד לחזרה אופטימלית לפעילות.

Anchor 3
טיפול בכאב במפרק הלסת

כאבים וסימפטומים שונים במפרק הלסת הינם שכיחים מאוד ולרוב נובעים עקב מתח שרירי גבוה ו/או שחיקה במפרק.

התסמינים לרוב כוללים :כאב מקומי, חריקות/קליקים בלסת, הגבלה בטווח   התנועה עד לנעילה של המפרק וקשיי אכילה ודיבור.

טיפול פיזיותרפיה על-ידי פיזיותרפיסט המכיר את המבנה המורכב של המפרק יכול להקל בצורה משמעותית על הסימפטומים ואף למנוע את הופעתם בעתיד.

בPHYSIO360 נעשה שימוש בטכניקות טיפול מתקדמות בשילוב דיקור יבש ותרגילים ללימוד תנועה נכונה אשר הוכחו מחקרית כיעילים לטיפול בכאבים מסוג זה.

Anchor 4
טיפול בכאבי ראש

ישנם מספר סוגים של כאבי ראש שהשכיח מבינהם (90% מכלל כאבי הראש) הינו כאב ראש תעוקתי (tension) אשר נובע ממתח שרירי בעיקר בשרירי הגב העליון, צוואר ופנים. הסימפטומים במקרה זה לרוב יהיו דו צדדים, כאבים לוחצים סביב הראש כולו.

סוג נוסף של כאב ראש שכיח הינו כאב הנובע מבעיות צוואריות (cervicogenic) הסימפטומים במקרה זה יהיו לרוב חד צדדיים המערבים כאב צווארי ואחורי הראש ולעיתים מחמיר במנח מסויים של הצוואר. סימפטומים נוספים העלולים להתרחש במצב זה הם סחרחורות ובחילות.

בשני סוגי כאבי ראש אלה, פיזיותרפיה הוכחה כיעילה ביותר והמפתח להצלחת הטיפול תלוי קודם כל באבחון של

הגורמים לכאב.

בPHYSIO360 תעברו הערכה ובדיקה מקיפה של כל הגורמים האפשריים לכאב על מנת לבחור את תוכנית הטיפול היעילה ביותר שלרוב תכלול: טיפול ידני , טכניקות לשחרור רקמה רכה , IMS ותרגילים לחיזוק השרירים הרלוונטים ושיפור היציבה.

Anchor 5
שיקום לאחר החלפת מפרק ברך/ירך

ניתוחים להחלפת מפרקים נושאי משקל כגון ברך או ירך מבוצעים לרוב כאשר ישנה פגיעה במפרק עצמו, בעיקר עקב מחלת האוסטאוארטריטיס אשר גורמת לירידה משמעותית באיכות החיים, ולאחר שמוצו כל הטיפולים השמרניים.

לפיזיותרפיה יתרונות לפני ואחרי הניתוח:

מטרת הטיפול לפני הניתוח היא לרוב: הגדלת טווחי תנועה, חיזוק שרירים, לימוד הליכה בעזרת מקל/הליכון והתאמת בית המטופל ליום שאחרי על מנת לעלות את רמת הנוחות והבטיחות.

מטרת הטיפול לאחר הניתוח היא כמובן חזרה לתפקוד מקסימאלי בזמן המהיר ביותר. מטרה זאת מושגת  על-ידי טכניקות מנואליות להורדת הנפיחות והנוקשות המפרקית וכך להגדיל את טווח התנועה והורדת כאב, חיזוק השרירים, תרגילים לשיפור היציבות ושיווי המשקל בהתאם לצרכי המטופל.

Anchor 6
טיפולי מניעה ושימור

טיפולי מניעה נפוצים היום מאי פעם וחשיבותם רבה.

טיפול והכנה לפני פעילות חדשה כגון : ריצות ארוכות טווח, סקי וכו' או עליה בעצימותה יורידו את הסיכוי לפציעה בצורה משמעותית.

ברגע שנבין את הדרישות הגופניות של הפעילות ולאחר בדיקה מקיפה אשר תכלול בדיקות כח שרירי, כח מתפרץ וטווחי תנועה, נבנה תוכנית אימון וטיפול ספציפית אשר תעזור למטופל להגיע לתוצאות מירביות ולהימנע מפציעות מיותרות.

תחום טיפולי נוסף הינו שיקום הליכה ומניעת נפילות במיוחד בקרב האוכלוסיה בגיל השלישי.

קושי ותחושת חוסר ביטחון בהליכה יכולים להביא להמנעות מתנועה והמנעות מיציאה מהבית, וכתוצאה מכך ירידה באיכות החיים והעצמאות האישית.

לאחר בדיקה מקיפה לשם אבחון הסיבה המדויקת לקושי האישי בהליכה, תינתן תוכנית טיפולית מקיפה אשר תכלול טיפולים מותאמים בקליניקה, בנוסף להמלצות לשינויים ארגונומיים ביתיים כדי להסיר גורמים העלולים לעודד נפילה כמו - הוצאת שטיחונים או פינוי מעברים, ותרגול ביתי אשר יכלול בין היתר תרגילי חיזוק ותרגילי שיווי-משקל, בדרך לעליה בבטחון בהליכה וירידה בסיכוי לנפילה.